• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Planning & Inkoop

Planning is cruciaal bij projectgestuurde bedrijven; daarom vormt planning het hart van onze software. Bedrijfsplanning, projectplanning en capaciteitsplanning vormen de verbindende schakel tussen de projectfasen, de afdelingen, de klant en toeleveranciers. Trimergo software heeft uitgebreide en gebruiksvriendelijke planborden ontwikkelt.

 

BEDRIJFSBREDE PLANNING
Grafisch overzicht van alle lopende projecten, serviceorders én offertes met de opleverdatum. De effecten op de capaciteit per afdeling zijn direct zichtbaar. Via filters en kleurcodes kan management-informatie worden getoond zoals marge per project, groepering naar klant of projectleider en voortgang.

PROJECT PLANNING
Snel opstellen van multi-level planningen, eventueel met gebruik van modelplanningen. Interactief kunt u alle doorlooptijden wijzigen, verplaatsen, verbinden en zelfs activiteiten toevoegen of verwijderen. Uniek is dat de leveringsmomenten van kritieke materialen zichtbaar worden in de planning met de mogelijkheid tot doorklikken naar de bestellingen.

CAPACITEITSPLANNING
Capaciteitsaanvragen van projecten komen als werkorders terecht in de afdelingsplanning. Deze werkorders worden eenvoudig gesleept naar de beschikbare persoon/ploeg/machine. Indien gewenst kunt u afdelingen verplichten binnen de doorlooptijd van de activiteit/project te blijven. Vanuit de afdelingsplanning zijn werkorders of werklijsten te genereren.

 

Om geen onacceptabel lange levertijden te krijgen is een projectgestuurd bedrijf vaak genoodzaakt in te kopen zonder over alle gegevens te beschikken. Tussenvoorraden kent men nauwelijks. Hierdoor ontstaat een grote overlap tussen de projectfasen, met de bijbehorende interactie en dus ook afstemmingsproblematiek. Als gevolg van deze overlap is de continue afstemming tussen de projectplanning, inkoop, ontwerp en capaciteitsplanning de uitdaging voor elk projectgestuurd productiebedrijf.

 

MATERIAALPLANNING
Materiaalverwerving en logistiek zijn zeer dynamisch in een projectomgeving. Elke stuklijst is uniek, aan wijziging onderhevig en ontstaat pas tijdens de engineeringsfase – maar kan tot en met oplevering nog wijzigen. Trimergo Software heeft de materiaalplanning volledig geintegreerd met de projectplanning en capaciteitsplanning. Hierdoor ziet u direct de gevolgen van een wijziging en kunt u adequaat bijsturen.

STUKLIJSTBEHEER (BILL OF MATERIALS)
Trimergo ondersteunt dynamische en groeiende ‘multi-level’ stuklijsten, gekoppeld aan de planning. Dit kunnen standaard- of projectgebonden stuklijsten zijn. De invoer kan direct, via een CAD/PDM-integratie of via een extern calculatiesysteem. Goedgekeurde stuklijstmutaties worden gemeld aan materiaalverwerving met een check op logistieke consequenties.

INKOOP
De besteltijd van materialen is vaak cruciaal. In Trimergo ERP software zijn inkooptaken gekoppeld aan projectactiviteiten zodat bij wijzigingen in de planning of levertijd gesignaleerd wordt of de materialen op tijd komen. Dit levert een verbeterde logistieke en financiële beheersing op. Daarnaast kent de software vergaande inkoopmogelijkheden, ook over projecten heen voor extra inkoop-voordeel. Bij grote componenten kunnen inkoopfactuurschema’s worden afgesproken.

VOORRAADBEHEER
Met Trimergo ERP software beheert u algemene en projectvoorraden. Het ondersteunt meerdere magazijnen, besteladviezen en magazijnverkeer. Trimergo kent een geavanceerde voorraadbeheersing die rekening houdt met toekomstige geplande projectbehoeften en geplande leveringen.

TRIMERGO ONTWIKKELT EN IMPLEMENTEERT
ERP SOFTWARE VOOR PROJECT GEDREVEN BEDRIJVEN

Waarmee kunnen wij u helpen?
X
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Pin It on Pinterest