• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Accounting

HET JUISTE SOFTWARE SYSTEEM OP DE JUISTE PLAATS

In de ideale wereld kiest u het ERP-systeem dat het beste past bij uw bedrijfsproces. In de realiteit zijn veel bedrijven beperkt in hun keuze, bijvoorbeeld omdat de ERP-keuze vanuit het concern wordt bepaald. Veel concerns kiezen voor financiële applicaties zoals SAP, Microsoft Oracle of Infor, vanwege de diepgaande functionaliteit voor onder meer financiën, handel en standaardproductie, met excellente internationale uitrolpotentie. Bij projectmatig werkende dochters gaat dit helaas minder op.

 

Integration of Engineering Systems, ERP System and Finance Application

 

Dochterondernemingen met een projectmatig (productie-)proces blijken in de praktijk niet goed tot hun recht te komen wanneer zij met deze applicaties werken. Gebruikers missen specifieke projectmatige functionaliteit of missen flexibiliteit. Men gaat daarom ‘winkelen’ buiten het systeem. Dit betekent in de praktijk dat er een mozaïek van eilandsystemen ontstaat bestaande uit maatwerk, aparte planningspakketten en vooral heel veel ‘Excel’. Naast het probleem van onderhoudbaarheid en hogere overhead is er vooral het gevaar voor de projecten zelf. Synchronisatie tussen logistiek, planning en capaciteit wordt in een dergelijk IT-bouwwerk erg moeilijk, laat staan de beheersing van het projectbudget.

 

BEST OF BOTH WORLDS

De Trimergo-Finance integratie gaat uit van het beheer van de primaire processen in Trimergo T2 met als kernprocessen planning, capaciteitsbeheer en materiaalvoorziening. De ondersteunende processen zoals human resources management, control en financiën blijven in uw financiële systeem aanwezig. De systemen worden via een tweeweg-integratie gekoppeld waardoor te allen tijde een gegarandeerde aansluiting blijft bestaan op financieel gebied, inclusief onderhandenwerk en de verplichtingen-administratie.
Werknemer data, manuren, budgetten, et cetera – al deze data zijn naadloos geïntegreerd. Bij welke processen de ‘knip’ wordt gelegd is afhankelijk van de behoeften van de dochter en de holding. Hierbij zijn twee principes leidend:

  1. De integrale beheersing van planning, materiaalvoorziening en resources dient in Trimergo T2 plaats te vinden, om de beoogde voordelen van Trimergo T2 te waarborgen;
  2. Geen dubbel schermen voor gebruikers: Engineering in CAD/PDM, operations in Trimergo T2 en backoffice in uw financiële systeem.

Bovenaan de pagina wordt een voor de hand liggend model weergegeven waarbij Trimergo geïntegreerd is met uw financiële systeem. Uiteraard zijn meerdere integratievarianten technisch en functioneel mogelijk. Naast de integratie met uw financiële systeem wordt vanuit Trimergo T2 ook een dynamische stuklijstintegratie gerealiseerd met de systemen van engineering zodat de actuele ‘Bill of Material’ altijd beschikbaar is in Trimergo T2.

TRIMERGO ONTWIKKELT EN IMPLEMENTEERT
ERP SOFTWARE VOOR PROJECT GEDREVEN BEDRIJVEN

Waarmee kunnen wij u helpen?
X
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Pin It on Pinterest