• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Time & Materials

Met Material Scanning regelt u op eenvoudige wijze de registratie van ‘material handling’ in uw organisatie. Door ondersteuning van de materiaaluitgifte met een barcodescanner nemen de handelingen af en wordt de registratie foutloos.

Uitgifte van materiaal ‘zonder behoefte’

Bij veel bedrijven komt het voor dat er onvoorzien materiaal uit de voorraad wordt gepakt en gebruikt wordt in een project. Juist bij projectmatig werkende bedrijven geen bijzonderheid, omdat niet alles voorzien kan worden. Maar het is wel van belang dat die materiaalkosten op het project terecht komen. En juist daar gaat het vaak fout.

Door het boeken van de materialen verder te automatiseren kan dit voorkomen worden. Een simpele barcode-scan van het artikel, het ingeven van het aantal en een projectnummer-scan – eventueel inclusief activiteit-  is alles wat nodig is. De scanner valideert de gegevens en regelt in combinatie met Trimergo de rest.

Voorraadcorrectie

Hoe goed de uitgifte van materialen ook geregeld is, geen enkel bedrijf met voorraad ontkomt zo af en toe aan het doen van voorraadtellingen en het verwerken van de nodige correcties. Een tijdrovend en foutgevoelig proces. Met een barcode scanner wordt dit werk sterk versimpeld. De medewerker scant het artikelnummer, ziet wat de voorraad in Trimergo is en kan na telling de correcte voorraadpositie ingeven. Deze handeling kan ook automatisch worden uitgevoerd, elke keer als méér materiaal gepickt wordt dan volgens Trimergo op voorraad ligt. Zo is een grote voorraadcorrectie actie minder noodzakelijk.

Pick-lists, boeken van materialen met behoefte

U maakt pick-lists voor medewerkers, zodat ze materiaal voor meerdere projecten tegelijk kunnen meenemen. Toch blijft ook hier het gevaar bestaan dat het verkeerde artikel gepakt wordt. Hoeveel omschrijvingen of artikelnummers lijken niet sterk op elkaar?

Ook hier kan barcode scanning een geweldige ondersteuning zijn. De barcode scanner weet wat er gepickt moet worden. Het scannen van het artikelnummer is dan de optimale controle of het juiste gepickt wordt. Tevens bepaalt de scanner de meest optimale pick-volgorde, waardoor het picken zo efficiënt mogelijk gebeurt.

Handelsorders

Ook bij het afhandelen van handelsorders voor uw balieklanten kan de barcodescanner efficiency verhogend werken. In Trimergo maakt u de handelsorder aan, selecteert klant en betalingswijze waarna u met de barcode scanner het magazijn ingaat. Door het scannen van het artikelnummer en invoeren van het aantal kan vlot geregistreerd worden wat uw balieklant afneemt. In Trimergo handelt u vervolgens de handelsorder af met het afdrukken van pakbon en eventueel factuur.

Voordelen

Het gebruik van de module T2 Material Scanning in combinatie met StockIT.NET van Modest Automatisering BV levert belangrijke voordelen op:

  • Real-time informatie: over de ‘pick status’ van materialen, geen lijsten meer die nog moeten worden overgenomen in Trimergo T2;
  • Tijdsbesparing: directe registratie van de gepickte materialen levert een forse tijdsbesparing op;
  • Minder vaak misgrijpen: de voorraadinformatie is altijd up to date;
  • Einde van verkeerde registraties: geen verkeerd geregistreerde materialen meer, want de artikelcode wordt gescand en direct doorgegeven aan Trimergo;
  • Geen magazijn en voorraadverlies meer door materialen die wel gebruikt maar nooit geboekt zijn. Met barcode-ondersteuning is het proces zo eenvoudig, waardoor materialen altijd geboekt kunnen worden.

TRIMERGO ONTWIKKELT EN IMPLEMENTEERT
ERP SOFTWARE VOOR PROJECT GEDREVEN BEDRIJVEN

Waarmee kunnen wij u helpen?
X
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Pin It on Pinterest